❤ Laura Louice Elisabet Lundberg ❤

26

Det här upprör mig
 
 
De finns många saker som gör mig irriterad men som gör mig upprörd de är svårare.
 
En sak som jag vet att jag blir upprörd på är nedskräpning. Folk som väljer att kasta sitt skräp på backen hellre än att gå några meter till en soptunna. tex. i stan, där kan man gå och se skräp överallt och de finns ingen person som jag säga att de inte fanns en soptunna. Jag själv stoppar hellre mitt skräp i fickan eller väskan och väntar tills jag kommer hem så kan jag slänga de i skräpet än att bara kasta de på backen. Sedan blir jag upprörd på mig själv att om jag ser någon kasta något blir jag bara upprörd inom mig och går åt ett annat håll. Jag borde gå fram till den personen och säga åt den att man inte ska skräpa ner. Men jag har en känsla av att jag kommer bli utskrattad och att ingen kommer lyssna. Men jag ska väl heller inte påpeka att jag är perfekt för de är jag absolut inte. De fanns en tid jag gjorde så. Men nu försöker jag att låta bli och om alla skulle göra de skulle inte världen bli mycket finare (renare).
 
Så nu när ni är på stan, landet eller bara utomhus. Behåll skräpet om ni bara tänker lämna de på marken. Marken vill inte ha ditt skräp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: