❤ Laura Louice Elisabet Lundberg ❤

Diskriminering

 
 
Sitter och läser om diskriminering (inom jobbsökande och jobb i allmänhet) och vars gränser ligger. Min åsikt är vid en förolämpning när man söker ett jobb. Om man från en kommentar om sitt utseende eller stil vid första mötet. Vid särbehandling och när man sparkas pgr av utseende och inte sin arbetskraft. Hittade en artikel på tidningen Amelia där en tjej vid namn Malin som blir förolämpad redan vi dörren, första blicken på henne. Läs artikeln och återkom.
 
Okej, du har läs artikeln? Bra, då kan jag berätta att detta tycker jag ska vara klassat som diskriminering. Spelar ingen roll att hon har mycket acne. Vissa har acne som inte går att hindra och ska de stoppa dem från att få jobba med sitt drömjobb? Nej, de tycker jag inte. Hon kan säkert ha en massa bra tips om hur att få en bra hud. Som arbetsgivare kanske man inte vill anställa personen men den arbetsgivaren måste iaf titta på hennes meriter på vad hon kan och ge henne en chans. Åh jag blir så upprörd. Kan vara för att jag är rädd att de ska hända mig med min längd. Den ända kommentaren jag har fått är att en arbetsgivare har sagt "jaha.." och tittat upp och ned på mig. (De var nog förutmjukande tyckte jag) 

Men vad tycker ni, helt seriöst. Var är gränsen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: