❤ Laura Louice Elisabet Lundberg ❤

Lollo = Lärare?

Jag har funderat. Jag vill blir förskollärare och ska söka som de (om ni inte visste detta) men jag har funderat om jag skulle vara en grundstadielärare vad skulle jag vara för lärare. Inte vilket ämne jag skulle ha utan vad för lärningsteknik skulle jag ha. Jag vet ju vad jag har för teknik med barn men ungdomar är så annorlunda. Skulle vara en som håller mig till fakta eller skulle jag använda min kreativa sida och deras kreativa sida. Jag tror kreativitet är min starka sida. Hur skulle jag göra? Jag tror jag tar inspiration av mina två älskade teater lärare, Maggan och Ylva. Jag vill vara lika rättvisa som de var. Lika glada och öppna som de var/är. 

Jag trodde aldrig jag skulle ha intresset för att bli lärare. Att bli lärare var som att tänka att jag skulle åka till månen och bosätta mig där. Men nu, nu är de det ända jag kan tänka mig. 
 
Louice Lundberg, Lärare?

Kommentarer
Postat av: Lina

Kan rekommendera förskollärarutbildningen, så otroligt givande och rolig! :D (Visst, nu kan jag bara tala för mig själv, men ändå ;) Hoppas allt är bra! /Lina

| http://karlssonlinaa.blogg.se/ 2013-03-04 . 18:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: